Food Sport Health
Recepten, sporten en gezond leven!

Week Diary #4: 16 mei t/m 22 mei

En toen was de week alweer voorbij. Een korte week, dit keer, in verband met Pinksteren. Een week waarin ik flinke stappen heb gemaakt naar de Hochkonigman Trail die, nu ik dit schrijf, al over een kleine 2 weken is! Spannend!!! Dit weekend had ik ook het familieweekend van m'n schoonfamilie, inclusief mijn ontgroening. Veel leesplezier!

Maandag 16 mei
Hoera!! Matijs is jarig! Aangezien we gisteravond al zijn verjaardag hebben gevierd, gebruiken we vandaag om lekker te relaxen en te genieten van deze extra vrije dag, want het is Pinsteren. Matijs gaat lekker mountainbiken in Zeist en ik ga m'n vlogje monteren, plus het huis een beetje schoonmaken van de verjaardag van gisteren.. Moet ook gebeuren he. Tussen het monteren door kijk ik de Regionals terug die afgelopen weekend plaatsvonden. De VLOG van vorige week: 'Nieuwe tuin, 10 km hardlopen en verjaardag' vind je hier. 's Avonds maak ik voor het eerst Vegan Roti. Dit smaakte super lekker, dus aanstaande donderdag komt daarvan het recept online!

ThumbnailThumbnail

Dinsdag 17 mei
Vandaag moest er natuurlijk weer gewerkt worden. Gelijk uit werk zijn Matijs en ik op de fiets naar het mtb-parcours van Bergschenhoek gereden om een klimtraining af te werken ter voorbereiding op de Hochkonigman Trail. Tijdens de Hochkonigman Trail moet ik niet alleen 23,5 km afleggen, maar ook 1440 hoogtemeters! Dusja een beetje klimtraining zal goed van pas komen. Dit was voor mij de eerste keer dat ik een klimtraining heb gedaan. Bij de eerste stappen die ik heuvel op liep, voelde ik gelijk m'n kuiten op spanning komen. Naar mate de kilometers vorderde, raakten m'n kuiten er beter aan gewend. Ik merkte ook dat ik in de afdaling best goed herstel. Dus hopelijk is dat over 2 weken ook zo :-) Uiteindelijk hebben we 10 km gelopen met daarin 470 hoogtemeters. Goede voorbereiding!

Woensdag 18 mei
Hallo woensdagochtend, hallo spierpijn in mijn kuiten en hallo zere knieën. Tja die zere knieën, daar heb ik vaker last van gehad als ik veel afgedaald heb. Gelukkig herstelden m'n knieën vandaag snel, want in de loop van de dag had ik er al geen last meer van. Vandaag had ik lekker een dagje vrij. M'n oma, opa en m'n moeder kwamen gezellig op bezoek. Daarnaast had ik ook een productief dagje. Aangezien vrijdag de tweede week van de Crossfit Regionals starten, schreef ik een artikel geschreven over welke atleten er in de West Regional starten. Gisteren heb ik tijdens het hardlopen gefilmd. Ik heb daarvan een nieuwe video gemonteerd: 'Trailrunning in Bergschenhoek'. Ik vind de video zelf erg gaaf geworden ;-)

Donderdag 19 mei
Aangezien het maandag Pinksteren was, had ik geen vroege ochtenddienst. Vandaag wel, dus de wekker ging weer vroeg af. Uit m'n werk heb ik twee nieuwe artikelen geschreven. Eentje over de Crossfit atleten in de Atlantic Regional die vrijdag gaan knallen tijdens hun Regional. Het is weer donderdag, dus ook weer tijd voor een nieuw recept. Van dit recept zijn Matijs en ik allebei groot fan: Vegan Nacho Schotel. Zeker het proberen waard! Ik probeer bij elk recept ook de niet-vegan opties aan te geven. Voor ieder wat wils, laten we maar zeggen.

Vrijdag 20 mei
Wist je al dat er in Den Haag een trailrun & triathlonwinkel zit? Ik kwam erachter doordat er een flyer in een pakketje zat die ik had besteld. De winkel heet: Ultraoutdoorsports. Ze hebben een uitgebreid assortiment, bieden goede service en hebben echt verstand van zaken! Ik heb eindelijk een goed zittend rugzakje gevonden van Raidlight om mee hard te lopen. Ook Matijs heeft flink wat inkopen gedaan.

Thumbnail

Dit weekend was het familieweekend van m'n schoonfamilie. Vrijdag eind van middag zijn we naar de camping gedaan. Voor ons was het dichtbij. We stonden namelijk op camping Koornmolen in Bergschenhoek. Ons tentje was in 10 seconde opgezet, haha. We hadden zo'n werptentje van de Decathlon bij ons, ideaal!
's Avond hadden Matijs en ik nog een verjaardag van mijn moeder en broer. Dus eventjes tussendoor terug naar Alphen. Aan het eind van de avond konden we alsnog gezellig aanschuiven op de camping voor een borrel (oke een paar borrels).

Zaterdag 21 mei
Zo rond 5 uur 's ochtends werd ik gewekt door vogels die rakeling langs onze tent vlogen. Zo dichtbij, dat ik het tentdoek heen en weer zag gaan. Ook vonden de vogels het dak van de caravan van onze buren erg interessant, haha. Achja, hoort erbij. Al met al heb ik goed geslapen. De zon begon al vroeg te schijnen, heerlijk! Matijs is 's ochtends met twee anderen gaan mountainbiken op Bergschenhoek. De thuisblijvers zijn het outdoorspel 'Kubb' gaan spelen. Ik kende het spel niet, maar het is een erg leuk spel voor zowel jong als oud.
's Middags organiseerden Matijs en ik de middagspellen. We hadden bedacht de spellen: 'levend boter kaas en eieren' en 'levend kwarter' te gaan spelen. Dit was een groot succes. Het beste team kreeg de wisselbeker mee huis die jaarlijks op het familieweekend wordt uitgereikt. Direct na de spellen kreeg ik mijn ontgroening (om officieel bij de familie te horen). Aan het einde van de ontgroening was ik, maar ook Matijs, natuurlijk zeiknat. Je moet er wat voor over hebben he! ;-) 's Avonds hebben we lekker gebbqt en het spel '30 seconds' gespeeld.

Zondag 22 mei
Het weer is omgeslagen. Regen, harde wind, onweer en ook hagel. Gelukkig was het 's ochtends toen we wakker werden redelijk droog. We hebben ontbeten, langzaamaan de spullen ingepakt, familie gedag gezegd en naar huis gegaan. Thuis hebben Matijs en ik gelijk onze hardloopkleding aangedaan en zijn we bij Bergschenhoek gaan hardlopen. We wilden allebei een lange trailduurloop doen. Ik heb 16 km gelopen en Matijs maar liefst 30 km. Allebei waren we hier super blij mee, want ja het duurt nog maar 2 weken tot aan de Hochkoningman Trail!!

Written by Christel on Tuesday May 24, 2016
Permalink - Categories: food, sport, health - Tags: weekdiary, trailrunning, hochkonigmantrail, familieweekend, hardlopen, pinksteren, verjaardag, nachoschotel, vegan

« Vegan Nacho Schotel - Crossfit atleten in de Meridian Regional »