Food Sport Health
Recepten, sporten en gezond leven!

Vegan Sushi

Gisteravond hebben we voor het eerst zelf sushi gemaakt. WAUW! Wat was dit heerlijk zeg! Regelmatig zijn we naar een sushi restaurant geweest, maar destijds aten we nog gewoon vis etc. Nu hebben we natuurlijk vegan sushi gemaakt ipv sushi met zalm of tonijn, en echt waar ik stond versteld! Och, het was echt voortreffelijk!! En eigenlijk is het zo simpel om te maken. Je bent niet eens veel meer tijd kwijt dan wanneer je bijvoorbeeld een curry maakt.

Wat heb je nodig?
Aangezien dit voor ons de eerste keer was dat we sushi gingen maken, had ik een sushi starterskit gekocht van de AH. Dit pakket is, volgens de verpakking, voor 2 tot 4 personen. Wij hebben er met z'n tweeën van gegeten. Met z'n vieren had ik het persoonlijk te weinig gevonden. Het is ook zo lekker! ;-) Alles wat je nodig hebt om sushi te maken zit in het pakket. Het enige wat je daarnaast zelf nog moet kopen, is de groenten (en/of vis) die je in de sushi wilt doen.
Voor de vulling heb ik gekocht: 1 komkommer, 1 winterpeen, 1 mango en 1 avocado.

Kook de sushirijst zoals aangegeven staat op de verpakking. Snij ondertussen de groenten en fruit in dunne reepjes. De komkommer en winterpeen kan je op dezelfde lengte snijden als de norivellen. Giet de rijst af en laat het afkoelen. Meng de rijstazijn door de rijst.

image
Leg 1 norivel met de gladde kant naar boven op het bamboematje. Verdeel een dunne laag rijst over het norivel en laat ongeveer 7 cm aan de bovenkant vrij. Dit is de plakrand. Leg in het midden van de rijst de reepjes groenten en/of fruit. Ik had 1 reepje van ieder gedaan.
Wij hadden de volgende twee combinaties gemaakt:
- komkommer en winterpeen
- mango en avocado.
Rol voorzichtig het norivel op met behulp van het bamboematje. Druk in het midden de vulling goed aan.

imageimage

Maak het uiteinde van het norivel een beetje nat met water, zodat je de sushirol goed kan afsluiten. Leg de sushirol voorzichtig op een snijplank, het bamboematje eronderuit, en snij de sushirol in 5 of 6 stukken.

image
Serveer de soyasaus, wasabi en gember apart bij de sushi en Smullen maar!!
Oja, ons favoriet was de sushi met mango en avocado. Niet te onderscheiden met de sushi in de sushirestaurants! HEERLIJK!

image

Written by Christel on Sunday April 3, 2016
Permalink - Category: food - Tags: sushi, vegan, gezond, diner

« Homemade muesli/granola - VLOG #1 op weg naar de gym + benentraining »